Ο αντιπρόεδρος της ΔΟΕ Γ. Τρούλης στο Λατώ fm: “Καμία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για τα μέτρα ενόψει του ανοίγματος των σχολείων – Το υπουργείο επέδειξε προχειρότητα, πρέπει να θωρακίσει όσους έχουν επαφή με τις σχολικές μονάδες”

“Κάθε Έλληνας πολίτης και ο κάθε εκπαιδευτικός, ο κάθε γονιός που πραγματικά αγωνιά για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων δεν νομίζω ότι εφησυχάστηκε από την προηγούμενη συνέντευξη τύπου του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης” δήλωσε, μεταξύ άλλων, μιλώντας στον αέρα της εκπομπής “Πρώτη ματιά στην ενημέρωση” και το Νίκο Σγουρό, ο αντιπρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος Γιώργος Τρούλης, 

Όπως τόνισε, “καμία συζήτηση δεν έγινε για το ζήτημα της αραίωσης των μαθητών στα τμήματα ένα αίτημα το οποίο οι δάσκαλοι έχουν εκφράσει και νομίζω και η κοινή λογική το επιτάσσει να υπάρχουν οι αποστάσεις. Λέμε να υπάρχουν τμήματα μέχρι 15 μαθητές – νούμερο που μπορεί να είναι μεγάλο και σε κάποιες περιπτώσεις. Οι 25 μαθητές που είχε θεσμοθετήσει κυβέρνηση εν μέσω της πρώτης φάσης πανδημίας νομίζω ότι είναι λίγο υπερβολικό ως νούμερο και για παιδαγωγικούς λόγους. Μία τελευταία έρευνα από το ΑΠΘ αναφέρει ότι τα 25 παιδιά μέσα στα τμήματα με μη σωστή χρήση μάσκας επιτείνει κατά 50% την αύξηση της μετάδοσης του ιού.

Είπε επίσης ότι λόγω της κίνησης που θα κάνουν π.χ. οι μαθητές για πολλές φορές βγάζοντας τη μάσκα όταν βγαίνουν σε εξωτερικό χώρο του σχολείου για να την αποθηκεύσουν, θα πρέπει να τους γίνει και μία εκπαίδευση-ενημέρωση για τη σωστή χρήση της μάσκας, κλπ. 

Σοβαρό ζήτημα υπάρχει όπως λέει με τις μετακινήσεις των μαθητών σε περιπτώσεις που συγχρωτίζονται πολλοί μαθητές και από διαφορετικές βαθμίδες “και άρα αυτές οι κυψέλες ηλικιακών ομάδων όπως τις είπαν, πάνε περίπατο”.


“Όταν ένα υπουργείο  σχεδιάζει την έναρξη των σχολικών μονάδων, στη δική του σχεδιαστική η πολιτική πρέπει να έχει μέσα όλα τα πιθανά σενάρια όλες τις περιπτώσεις, ώστε να έχει ένα πλάνο”.

Έθεσε επίσης το ζήτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. “Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία ενημέρωση, οι εκπαιδευτικοί είναι ήδη από προχθές είναι ήδη στις σχολικές μονάδες, και δεν υπάρχει ούτε ενημέρωση, ούτε έχουν πάει οδηγίες, ώστε να ξεκινήσουν τουλάχιστον σε αυτό το χρονικό διάστημα να υπάρχει μία επιμορφωτική διαδικασία στο πώς θα πρέπει να γίνει για ο χειρισμός όλων αυτών των περιπτώσεων, ανάλογα τη λειτουργικότητα των σχολείων. Αυτό είναι ένα από τα ένα από τα πολλά ψέματα που έχει πει η υπουργός παιδείας και το είπες και στην προηγούμενη συνέντευξη τύπου ότι υπάρχει επιμόρφωση το ζήτημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Καμία επιμόρφωση δεν υπάρχει”.

Οι προσλήψεις

Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας έγινε, όπως ανέφερε, με τα δεδομένα μίας κανονικής έναρξης σχολείων.

Έχουμε μία κατάληψη της τάξης περίπου του 80% για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ακόμη όπως είπε η ΔΟΕ δεν έχει ενημέρωση για την επόμενη φάση προσλήψεων, για την κάλυψη των κενών που ακόμη υπάρχουν σε Γενική και Ειδική Αγωγή.

Η καθαριότητα

Για το ζήτημα των καθαριστριών, ανέφερε πως με τη διαδικασία των προκηρύξεων να τελειώνει τώρα “οι εκπαιδευτικοί βρήκαν τα σχολεία όπως ακριβώς τα άφησαν στα τέλη Ιουνίου. Τώρα που απαιτείται μια αυξημένη εντατικοποίηση, βλέπουμε αργές κινήσεις από την κυβέρνηση. Εμείς ζητούσαμε όταν κλείσαμε στις σχολικές μονάδες να κάνουμε μία συζήτηση εφ’ όλης της ύλης και το Υπουργείο Παιδείας  μας μετέθετε αυτή τη συζήτηση αυτή για τέλος Αυγούστου, βλέποντας τα επιδημιολογικά δεδομένα να δούμε τι σχεδιασμός υπάρχει. Ένα πλάνο για το άνοιγμα των σχολείων έχει τόσες προεκτάσεις που πρέπει να βρεθούν λύσεις”.

Οι χώροι

Αναφορικά με τους χώρους των μαθημάτων, είπε ότι υπάρχουν πολλοί δημοτικοί χώροι, σε συνεργασία με τους δήμους θα μπορούσαμε να επιστρατεύσουμε τους συγκεκριμένους χώρους οι οποίοι θα αξιοποιηθούν για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται λόγω της πανδημίας για να μπορέσω να λειτουργήσουμε στις σχολικές τάξεις, αυτό όμως έπρεπε να γίνει από το καλοκαίρι.

Εάν εξασφαλιστεί ότι μπορούμε να πάμε σε μικρότερο αριθμό ανά τμήμα βρίσκοντας τους χώρους για να “σπάσουμε” τα τμήματα”. 

Δεν μπορεί ένα κράτος να πηγαίνει σε τέτοια περίοδο με λογική κανονικότητας, όπως τόνισε, “μην αυξάνοντας τα κονδύλια για την εκπαίδευση (όπως σε άλλες χώρες). Πρέπει να θωρακίσουμε και το μαθητικό δυναμικό και τους εκπαιδευτικούς και όλους τους ανθρώπους οι οποίοι έχουν επαφή με τις σχολικές μονάδες. Δεν έχουμε, π.χ. καμία πρόνοια για τεστ στους εκπαιδευτικού, στη Γερμανία δίνουν γύρω στα 12 με 13 τεστ μέχρι το Νοέμβριο για να μπορούν να παρακολουθούνται. Χρειάζεται ένας καλός σχεδιασμός”.

Ακούστε εδώ αναλυτικά:

Σχετικές δημοσιεύσεις

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com